Prema službenim statistikama u zemljama Evropske unije čak 99% preduzeća čine mala i srednja preduzeća, te se ovaj sektor prepoznaje kao glavni generator razvoja privrede i rasta zapošljavanja naročito u kriznim periodima.

Koliku važnost mala i srednja preduzeća imaju u našoj zemlji, govori podatak da u BiH djeluje blizu 30.000 malih kompanija, što čini oko 90% ukupnog broja registrovanih kompanija.

Jedna od uspješnih malih firmi je marketing agencija “Republic” iz Sarajeva, kojoj je na osnovu stručne analize finansijskih izvještaja i ostalih ekonomskih parametara obavljene u sklopu projekta “Pouzdanost 2021” bonitetna agencija LRC iz Sarajeva dodijelila certifikat bonitetne pouzdanosti. O uspjehu firme razgovarali smo sa osnivačem firme Alenom Ćorovićem.

Alen Corovic - Marketing agencija Republic Sarajevo

Šta za vas znači certifikat bonitetne pouzdanosti?

Ovaj certifikat je ugodno iznenađenje, jer smo prošle godine “izgubili” šest mjeseci na preregistraciji firme zbog čega nismo bili optimalno operativni. Ipak, za svega šest mjeseci smo uspjeli postići sjajne rezultate.

Šta je to što vašu agenciju čini drugačijom od ostalih?

Kada sam osnivao “Republic” 2017. godine, nisam se vodio vizijom da budemo najbolja agencija u BiH, niti sam se zamarao konkurencijom. Moja vizija je bila jednostavna. Želio sam firmu koja će mi obezbijediti da se u ponedjeljak ujutro probudim s osmjehom na licu, a ne s grčem u stomaku zato što moram ići na posao i u tome sam uspio!

Kada su ljudi oko vas nasmijani, kada nema pritiska i uživate radeći svoj posao, onda dobar rezultat ne može izostati. “No stress” standard kojim se mi vodimo usvojili su i naši klijenti. Pratimo jedni druge već četiri godine i veoma smo zadovoljni saradnjom. U tome smo drugačiji od ostalih.

Iako imamo mali broj uposlenih, mogu reći da smo dobro raspoređeni. Naša uža specijalnost su komunikacije, a u fokusu su nam kampanje javnog zagovaranja, podizanje svijesti javnosti i korporativni PR. Iskustvo je na našoj strani. Naši komunikacijski eksperti imaju bogato, dugogodišnje iskustvo. Radili smo za mnoge kompanije, domaće i međunarodne institucije, vladine i nevladine organizacije i istaknute pojedince, te s ponosom možemo reći da gotovo nema industrije u kojoj nismo realizovali barem jednu kampanju. Garancija našeg rada je zasnovana na više od 20 godina iskustva u marketingu i PR-u.”

Koliko su se promijenili trendovi u marketingu u vrijeme pandemije?

Promijenilo se sve, kompletan naš život, pa i trendovi u marketingu. Ono što je pozitivno je činjenica da se kompanije nisu predale, već da su aktivno radile na unapređenju svojih usluga i proizvoda. Pozitivno je i to da je većina njih brzo usvojila i unaprijedila svoje vještine u digitalnoj komunikaciji. Čak i oni menadžeri “starog kova” su prilagodili svoje poslovne procese na digitalne sisteme komuniciranja.

To je za nas bila prilika koju smo znali iskoristiti. Većina tradicionalnih marketing alata i kanala je stala. Pandemija je usporila velike “tržišne igrače” i otvorila vrata malim kompanijama, koje su se brzo prilagođavale novim trendovima. Mikromobilnost je više nego ikada u fokusu i taj trend se nastavlja, pojednostavljuje se komunikacija, usluge, proizvodi, prodaja, automatiziraju se procesi, a sve u cilju opstanka na tržištu. Nije lako biti kreativan i inovativan u momentu kada se svijet oko vas raspada, ali upravo je taj pristup činio razliku između opstanka ili nestanka.

Tako nas je pandemija usmjerila na usluge koje prije nismo radili. Za naše klijente smo osmišljavali i implementirali online platforme za lakše poslovanje i bolje komuniciranje, orijentisali smo se na medicinski i naučni PR, te smo s partnerima realizovali mnogo dobrih projekata. Profilirali smo se i u sferi reciklaže, gdje smo implementirali mnogo važnih projekata kako domaćih, tako i regionalnih i međunarodnih. Pandemija je učinila da se prilagodimo i profilišemo u nekim drugim sektorima, te da polako prevaziđemo sferu “sterilnih prodajnih kampanja.

(https://poslovnenovine.ba/)